Mobile menu

Blogi

Feed Bee kuulab lapsi ja toetab õpetajaid

Postituse autor: Innove

„Me lahendame Eesti hariduse üht olulisimatest probleemidest. Pakkuge, mis see olla võiks,“ alustab Eesti esimese haridustehnoloogia häkatoni võitjatiim Feed Bee oma idee tutvustamist.

FeeBee tiim

Feed Bee meeskond Innove ja Garage 48 häkatonil Tallinna Euroopa Koolis.

Eestis on kooliprobleemide lahendajaid tegelikult ju palju – näiteks Innove Rajaleidja, mis pakub tänapäevaseid haridustugiteenuseid heal tasemel. Kuid kust me saame infot, milliseid probleeme on üldse vaja lahendada? Täiskasvanute poolne hooliv vaatlus ja märkamine on loomulikult väga vajalik. Kuid teist sama palju on tähtis laste endi käest küsida ja neid tõesti ka kuulata.

Läinud aasta 19. oktoobril toimus Garage48 ja Innove eestvedamisel Eesti esimene hariduse häkaton (ehk tehnoloogia arendusnädalavahetus), kus osalesid lisaks valdkonna spetsialistidele ka koolilapsed. Meie Edutechi nimelise häkatoni eesmärgiks oli avastada uusi ideid, kuidas edendada Eesti haridust. Lihtsalt öeldes – küsisime ka laste endi käest, milline haridustehnoloogia neid koolielus aitaks.

Eduka tiimi oluline liige on lõppkasutaja

Nii olid Häkatoni võitnud viieliikmelise Feed Bee tiimi täieõiguslikeks osalisteks 12-aastane Marta ja 11-aastane Vera. Nad on Tallinna Euroopa kooli kuuenda klassi õpilased, kes hoolivad sellest, et kool oleks koht, kus neil on hea olla, ning on igati valmis hea kooli loomisesse ka ise panustama.

Ka tiimi ülejäänud liikmed Raivo Ilmsalu, Indrek Stern ja Timo Treit on elusuuruses näiteks tänapäevase hariduse ühest olulisest põhimõttest – elukestvast õppest. Raivo oli kindlustus- ja pangandustöötaja, kes õppis ringi, alustas uut karjääri lasteaiaõpetajana ning on täna terapeut. Indrek teenis senini leiba õpetaja ja tugiisikuna, kuid selle aasta alguses otsustas ümber õppida ja töötab tarkvaraarendajana. Feed Bee äpi disainer Timo tegutses veel hiljuti kirjastajana, kuid õpib nüüd EKAs ja töötab teenusedisainerina.

Raivo, Indreku ja Timo sõnul pole Vera ja Marta nende tiimis sugugi vaid formaalsed liikmed. „Neist oli häkatonil tõsine abi ja nüüd on nad meie esmased test subjectid,“ kinnitab Raivo.

„Et uus lahendus läbi lööks, peabki selle lõppkasutaja olema tiimis algusest peale – mida paljudes start-upides tihti pole,“ märgib Innove juhatuse esimees Birgit Lao.

Õpilase mure loeb

Kuid läheme tagasi loo algusesse – Feed Bee tiimi sõnul lahendavad nad üht Eesti hariduse suurt probleemi. Mis see on? Kui kasutada täiskasvanutele suupäraseid väljendeid, siis võiks öelda kommunikatsioon. Feed Bee on aga äpp, mis sünnib koos lastega ja laste jaoks, mistõttu räägime üksteisest aru saamisest. Teineteise mõistmisest. Laste arvamuse küsimisest ja sellega arvestamisest.

Lihtsamalt öeldes on Feed Bee mobiilirakendus, mis võimaldab lastel õpetajatele turvaliselt tagasisidet anda ning õpetajatel see tagasiside innustaval viisil kätte saada. Pärast koolitundi saab õpilane oma telefonis oleva Feed Bee äpi kaudu õpetajale teada anda, kuidas tund tema jaoks möödus. Kas see oli huvitav, kas ta sai õpitavast aru. Millised olid tema emotsioonid. Seda oma valikul kas kohe pärast tunni lõppu või hoopis õhtul kodus, kas oma nimega või anonüümsena.

Kusjuures negatiivset tagasisidet pole – õpetajale või tunnile hinde andmist asendab võimalus meepotti mett lisada. Kas natukene või päris palju, aga meepotti siiski täidetakse. Kui hetkel on Feed Bee visuaalselt ja keeleliselt disainitud algklassilastele, siis tulevikus saaks seda edasi arendada ka rohkematele vanuserühmadele sobivaks õppevahendiks.

Lisaks õpetaja tagasisidestamisele hakkab Feed Bee rakendus võimaldama ka õpilastel omavahel  õppetöö teemal suhelda, näiteks turvalisel ja impersonaalsel viisil teiste õpilaste abi paluda ja abi anda.

Ei kritiseeri, vaid toetab

Esmapilgul võib tunduda, et tänapäeva inimene – ka laps – veedab niigi palju aega nutiseadmes, miks teda päriselust veelgi enam võõrandada? Tegelikult on Feed Bee eesmärk Timo Treiti sõnul risti vastupidine – õpetaja ja õpilase (või ka õpilase ja õpilase) vahel barjääre maha tõmmata, inimesed omavahel kokku viia, luua usalduslik kontakt.

Tahes-tahtmata ei seisa me täna valiku ees, kas lapsed käivad pärast tundi õpetajale näost näkku õppetöö kohta konstruktiivset tagasisidet andmas või teevad nad seda virtuaalselt. Pigem on meil valik, kas selline suhtlus puudub üldse või saab ja julgeb laps seda teha endale tuttaval ja neutraalsel nutipinnal, etteantud konstruktiivses vormis.

Pole vaja karta, et selline lahendus niipea õpetajale kohustuslikuks võiks muutuda. Tegemist on ikkagi võimalusega, mida saavad kasutada need õpetajad, kes tagasisidestamist väärtustavad. Professionaalne õpetaja märkab lapse küsimusi või muresid ka muidu, aga toimiva tagasisidevahendi abil märkab ta neid veelgi paremini. Feed Bee ei kritiseeri, vaid toetab õpetajat tema töös – aidates tal lasteni jõudmiseks parimaid valikuid teha.

Praguseks on Feed Bee arendamine jõudnud testimiseni – peatselt asuvad rakendust proovima kolm Tallinna kooli. Feed Bee vastvalminud kodulehekülje leiad SIIT!

Company contact info

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Внимание! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.