Mobile menu

Eksamid ja testid

Digipädevustest

Digipädevus on üks kaheksast üldpädevusest, mis on ka riiklikes õppekavades kõikide ainekavade osaks. Eesti laste digipädevuse taseme ja digiseadmete kasutamise valmisoleku mõõtmiseks oleme välja töötanud digipädevustesti.

Mis on digipädevus?

2016. aastal koostati Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse HITSA juhtimisel „Õppijate Digipädevuse mudel“, mille aluseks on Euroopa Komisjoni DIGCOMP-i raamistik. Mudelis on kirjeldatud viite pädevusvaldkonda: infootsing, suhtlemine, sisuloome, turvalisus ja probleemilahendus. Mudeli koostamise eesmärk oli läbi oskuste kirjeldamise mõista ja määratleda, mis on digipädevus.

Mis on digipädevustest?

Digipädevuse mudeli alusel töötasid Tallinna ja Tartu ülikoolide teadurid välja poolt digipädevuse tasemetöö, mida 2018. aasta kevadel ka katsetati. Seejärel jätkas digipädevuse tasemetöö arendamist Innove ESF-i tegevuse „Kaasaegse ja uuendusliku õppevara arendamine ja kasutuselevõtt“ raames.

Digipädevuse tasemetöö ei ole riiklik hindeline kontrolltöö, vaid on loodud õpilaste digipädevuse väljaselgitamiseks. Tasemetööga ei hinnata üksiku õpetaja tööd, vaid kooli kui terviku, sh kõigi õpetajate ja lapse ühispingutuse tulemust. Pärast testi sooritamist saab iga õpilane enda kohta sõnalise tagasiside. Kool saab sõnalise tagasiside selle kohta, kuidas tema õpilastel testis läks.

Materjalid

Company contact info

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Внимание! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.