Uued juhendid koolidele tööks tuge vajavate õpilastega
Innove Rajaleidjal on tänavu ilmunud kaks uut põhjalikku juhendmaterjali koolitöötajatele tööks lisatuge vajavate õpilastega.
„Õpilase individuaalsuse arvestamine jõukohase õppimise tagamisel“ annab soovituslikud juhised täiendavat tuge vajavate õpilaste abistamiseks ja neile õppetöö korraldamiseks koolis. Materjal aitab välja selgitada, milliseid tugimeetmeid laps vajab ja kuidas talle võimetekohane õpe tagada.
„Koolitöötajaid, lapsi ja lapsevanemaid toetav süsteemne lähenemine haridusasutuses“ kirjeldab, millised on süsteemse toetamise võimalused lapse vajaduste märkamiseks ja mõistmiseks ning lapse abistamiseks. Lähenemine suunab õpilase vajadusi välja selgitama ja süsteemselt sekkuma, toetub meeskondlikule koostööle kaasates erinevaid osapooli: laps, õpetaja, vanem, koolijuht jt.
Mõlemad materjalid on kasutamiseks koolitöötajatele, kes tänapäevases kaasava hariduse põhimõtteid järgivas koolis igapäevaselt õpilaste arendamisega tegelevad: õpetajad, kooli tugispetsialistid, HEV õppe koordinaatorid jne.
„Valminud on kaks olulist ja oodatud materjali. Kohtudes erinevate koolide õpetajatega, tuleb alati jutuks teema: kui kaasavaks ja kuidas saame hariduses minna, kui palju saab vähendada õpitulemusi jne. Loodan, et need juhendmaterjalid annavad vastuseid nii mõnelegi küsimusele ja tuge oma igapäeva töö tegemisel,“ sõnas Innove Õppekava- ja metoodikaagentuuri juht Natalja Mjalitsina.
Juhendmaterjalid koos abistavate dokumentidega leiad SIIT!