IELS uuringu väljatöötamist ja läbiviimist juhib rahvusvaheline konsortsium, kuhu kuuluvad Austraalia Haridusuuringute Nõukogu (ACER: Melbourne, Austraalia), IEA andmetöötlus ja uuringukeskus (IEA: Hamburg, Saksamaa), Rahvusvaheline Haridustulemuslikkuse Hindamise Assotsiatsioon (IEA: Amsterdam, Holland) ja Lingvistilise kvaliteedikontrolli agentuur (cApStAn: Brüssel, Belgia).
IELS uuringut viib Eestis läbi Innove koostöös Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Tallinna Ülikooliga.
Uuringu käigus kogutakse andmeid kolmel viisil:
- Laste oskuste hindamise käigus kogutakse andmeid viieaastaste laste kirjaoskuse, eneseregulatsiooni oskuse, arvutamisoskuse ning oskuse kohta olla empaatiline.
- Lasteaiaõpetaja küsimustiku abil kogutakse täiendavat informatsiooni lapse sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste kohta last kõige paremini tundvalt lasteaiaõpetajalt.
- Lapsevanemate küsimustiku abil kogutakse täiendavat informatsiooni lapse sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste
ning lapse kodukeskkonna kohta lapsevanematelt või peamistelt eestkostjatelt.
Uuringut alustati 2016. aastal. Uuringu läbiviimine oli jagatud etappideks:
- Ülesannete ja küsimuste katsetamine – IELSi esimene andmekogumise etapp, mis toimus Ameerika Ühendriikides 27. märtsist kuni 1. aprillini 2017.
- Eeluuring – IELSi teine andmekogumise etapp, mis viidi läbi oktoobrist kuni detsembrini 2017 Eestis, Ühendkuningriigis ja Ameerika Ühendriikides.
- Põhiuuring – IELSi viimane andmekogumise etapp, mis viidi läbi 1. oktoober – 21. detsember 2018 Eestis, Ühendkuningriigis ja Ameerika Ühendriikides.