Mobile menu

Uuringud

Uuringu ülesehitus

IELS uuringu väljatöötamist ja läbiviimist juhib rahvusvaheline konsortsium, kuhu kuuluvad Austraalia Haridusuuringute Nõukogu (ACER: Melbourne, Austraalia), IEA andmetöötlus ja uuringukeskus (IEA: Hamburg, Saksamaa), Rahvusvaheline Haridustulemuslikkuse Hindamise Assotsiatsioon (IEA: Amsterdam, Holland) ja Lingvistilise kvaliteedikontrolli agentuur (cApStAn: Brüssel, Belgia).

IELS uuringut viib Eestis läbi Innove koostöös Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Tallinna Ülikooliga.

Uuringu käigus kogutakse andmeid kolmel viisil:

  • Laste oskuste hindamise käigus kogutakse andmeid viieaastaste laste kirjaoskuse, eneseregulatsiooni oskuse, arvutamisoskuse ning oskuse kohta olla empaatiline.
  • Lasteaiaõpetaja küsimustiku abil kogutakse täiendavat informatsiooni lapse sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste kohta last kõige paremini tundvalt lasteaiaõpetajalt.
  • Lapsevanemate küsimustiku abil kogutakse täiendavat informatsiooni lapse sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste
    ning lapse kodukeskkonna kohta lapsevanematelt või peamistelt eestkostjatelt.

Uuringut alustati 2016. aastal. Uuringu läbiviimine oli jagatud etappideks:

  • Ülesannete ja küsimuste katsetamine – IELSi esimene andmekogumise etapp, mis toimus Ameerika Ühendriikides 27. märtsist kuni 1. aprillini 2017.
  • Eeluuring  IELSi teine andmekogumise etapp, mis viidi läbi oktoobrist kuni detsembrini 2017 Eestis, Ühendkuningriigis ja Ameerika Ühendriikides.
  • Põhiuuring – IELSi viimane andmekogumise etapp, mis viidi läbi 1. oktoober – 21. detsember 2018 Eestis, Ühendkuningriigis ja Ameerika Ühendriikides.

Company contact info

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Внимание! Teie veebilehtiseja ei vasta kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.